Saturday, June 20, 2009

Bagai orang bandar balik ke kampung

"Ke hadapan abang Izzuan yang kacak lagi macho lagi baik hati lagi mulia, apa khabar abang di sana? Sihat? Dengar-dengar macam sihat, sebab Jamilah terbaca post abang di bawah, berat badan abang dah naik lima kilo. Tidak mengapalah abang, Jamilah masih sayangkan abang sebab abang kiut (Gelak manja)

Tujuan sebanar Jamilah menulis surat ini adalah untuk menyatakan yang pada petang 19 haribulan Jun 2009 kawasan kejiranan yang abang diami akan dilakukan aktiviti fogging. Jadi bersedialah abang seperti selalu."



Atas surat Pn Jamilah di atas, makan dengan sebulat hati berikrarlah keluarga En Roslan di petang Jumaat yang hening itu untuk membawa binatang-binatang peliharaan yang ada di rumah pulang ke kampung bagi mengelakkan mereka-mereka mengalami diarrhea.

"Nak gie mane ni, mama?"
Ni memang posisi Junior (Berdiri) ngan Bobby (Duduk), yang lain takleh lepas dalam kereta, nanti tak duduk diam!

Tapi nenda tiada di rumah, maka kami buat slumber badak melepak di luar rumah sampai Cik Anith merangkak masuk ke dalam tingkap ala-ala Lara Croft untuk membuka pintu dari dalam. Ini bukan cerita rekaan, okay?

Sampai-sampai cempera sikit, takut tengok sawah~

Tapi ade daddy kat sini, lame-lame dah berani nak terkinja-kinja~

Sampai orang nak pegang pon sombong! Jentik idong kang!

Okayla kan, sekali-sekala bawak diorang jalan-jalan. Dapt la gak bernafas dari kawasan taman yang sempit tu. Someday kalau aku beli rumah, kene carik yang kawasan lapang gak la, baru boleh meneruskan hobi aku nih!

Tuan rumah, Shiloh ngan Maddox (Apparently, when Shiloh was taken to her new home, they both became so sad and ill, so the family decided to send Shiloh back sometimes. Dalam proses pindah rumah sekejap-sekejap)

Hubby and wifey looking at the house

Cik Snowy yang lone ranger

Bobby wandered everywhere, even the second floor

Dah penat ke Jun-Jun?


Snowy is still in Kampung, lepak bersama-sama anak-anaknya. We're back in our home, continuing the same routine again. Like they say, back to our life.

Till then,
Ciao!

-NymQ-

10 comments:

izza` said...

oh nymq! gatal gurita hatiku geram tgk post kekucingan kamu inih argh~~ mau ku ropol2 kan bulu2 mereka semua. dan anak2 kucing tu nk masuk dlm guni pastu raba puas2. ugh. geram2~~

AlexAlabasta said...

Oh, kamu ni sungguh cat-addict! Haha~

Majulah kucing untuk kebahagiaan!!!

kaknadi.. said...

ala...rindunya kat hampa sume..hisk3x ='(
mak dah ley bawa keta ka abg??
soh hati2 k..
kim salm kat sume..
shiloh p antaq umah sapa?? xpaham la..conpius..heheh

Drum Kit said...

hello nymq!!!
ha saya dah menjawab tag anda!! ahaa!!
oh ramainya kucing anda!
comel2x belaka! teringin nak membela binatang jugak lah!!

AlexAlabasta said...

Wahaha! Rindu kamu juga~
Shiloh p umah PakLongSyed, depa suka main dia.

Arigato Pdus! Hang dah pindah Tronoh boleh la bela la ni, haha~!

Billy Aman said...

suprah kawai oit kucing ko..xtau ble ak nk start hobi ble kucing ni..ko supply 1 le...miaahahaha

AlexAlabasta said...

Its advisable ko beli breed maine coon or siberian. Their intelligent is equal to dogs~

Billy Aman said...

owh...u r a pro i assumed..haha..emter pun ad species siberian gk..miahahaha

xwizit said...
This comment has been removed by the author.
kaknadi said...

yg b'dri lam keta tu nadi punya fav..luv it so much..walaupun dia agak sengal kat umah...ske wat aksi bdak terencat akal...ahahaha rindu sama dia..juniORR!!