Wednesday, September 3, 2008

Desperate Housewives Season 5

Tahukah kamu ape itu surirumah2 terdesak? Mungkin pada pandangan pikiran kamu perempuan sihat walafiat berupa gogonzila dengan penyakit keguguran rambut dan ade masalah sawan ba alip ba ya adalah wanita2 tersebut. Namun berlainan pula di Amerika Syarikat kerana mereka berpendapat wanita2 desperate ini patut diberi wajah yang lebih sempurna dan sesuai untuk pandangan mata umum.

Dan hakikatnya sebagai salah satu pandangan mata2 umum, aku tidak dapat lari daripada terpikat HABESSS dengan minah2 ini untuk dijadikan sebagai calon2 isteri aku ketika bulan 9 setiap tahun menjelang. Mari kita singakap apekejadahnye ceritera ini sebenar...



Desperate Housewives yang sudah menjengah usia 5 tahun adalah suatu komedi satira berkenaan golongan2 suri rumah yang mempunyai dilema masing2 dalam kehidupan seharian tidak kira dari segi persendirian mahupun kehidupan sosial mereka.

Setiap satu karakter2 suri rumah ini mempunyai perwatakan masing2 yang mewarnai setiap episod sepanjang 8 bulan setiap season berlansung (daripada si miang gatal bitchy Edie Britt sehinggalah ke si naif bodoh2 alang Susan Delfino). Terdapat 5 karakter utama sepanjang 4 season permulaan dan dengan bermulanya season ke 5 akan ditambah seorang lagi watak utama (sebelum ini merupakan center kepada misteri season ke 4 iaitu Katherine Mayfair).

Susan Delfino

Bree Hodge

Lynette Scavo

Gabrielle Solis

Edie Britt

Katherine Mayfair


Dalam setiap season akan terdapat satu elemen misteri iaitu penggerak utama kepada penceritaan bagi musim tersebut. Dengan berakhirnya seson ke 4 dengan perungkaian kisah Kaherine Mayfair, apakah sajian terbaru misteri yang akan dihadapi oleh wanita2 genteng Wisteria Lane? Nantikan tayangan primiernya (atau di DC++ anda) pada 28haribulan September ini!



Untuk maklumat lanjut, anda bolehlah ke Televisionista atau ke laman web rasminya!

4 comments:

Charlz said...

Suri Rumah Terdesak feveret aku ialah Bree Hodge/van de Kamp !!! =P walopon sudah tua, Charlz rasa dia sgt attrektif! huhu

Kenangan Lalu said...

Uish, saye punye feveret adelah Edie Britt... We're total nemesis here~

Wachaaa~!!!

Haha~

nursyazerQ said...

x saba nyer~~~
releasela cpt...sblom aku grad nehhh

Kenangan Lalu said...

Xpe2, Syaeney...kalo x smpat NymQ collectkan...