Wednesday, May 14, 2008

Kopi kelat tahun 2008

2008... Dah lepas hampir 5 bulan. Macam2 bende yang berlaku. Ade yang bosan, best, x best... Bersepah2~! But summarizing it up, I would say PLEASE MOVE FASTER 2008~!!!

Sepanjang tahun nie, maybe boleh dikatekan aku bernasib extra malang, even worse than 2007 (Owh yeah, I hate 2007 a lot).

Peristiwa2 malang yang melanda diriku ini:-
  1. Motorku dicurik. Terkesima aku tatkala tiba di parking lot tengok2 moto Lagenda Hihi (hitam+hijau) aku menjadi lutsinar, tanpa bayang tanpa samar.
  2. Ive discvered serious illness inside my family yang kao ikutkan boleh membawa kepada kehancuran sesuatu institusi kekeluargaan.
  3. Kematian 1 - First I was given with the omen of my pet kitty, ceria gembira remaja tergedik2 tetibe sehari tue sakit tenat. Tengah malam and every vet dah tutup kene tunggu pagi esok, but around 7.30am when hopes are high and prayers are like pouring water, she passed away in my arms on the way to the nearest vet. That was the most painful moment of my life, watchingthis cute creature that thought me as her family, used to lick me and paw my face is not here anymore, and she had to leave in my arms.
  4. Kematian 2 - Arwah atok sedara aku yang paling kelakar. History mengatakan yang aku hampir2 dijaga oleh Toklang sebabkan die betol2 nak anak laki. Im very close to them like hell and he was one of the grandpas that I can sit on his laps although Im big already, hehe~ Meninggal sebab cancer... Kali terakhir jumpe die pon dah nampak tenat, but I was never had the chance to see him for the very last time.
  5. Kematian 3 - Nenek belah mak aku, my grandma yang bising, bubbly, suker berleter but very motherly... Her life until the end was quite sad cos after TokAyah got married again, he was like forgetting the whole family behind him and each and every single day Tok aku nie asyek makan hati...And along the way keluarga berpecah-belah, it affected us, the grandchildren the most.

Di sebalik kesedihan yang melanda, ade gak kebaikan yang datang. We dah pindah ke tempat baru, lebih luas lagi rumah and lucky for us rumah ni betol2 depan surau. Jiran lak variasi, kiri Ciner kanan India, very friendly and lively. nanti leh kaco raye diorang, ngahaha~!

Then tempat intern aku dipenuhi pekerja2 yang ramah-tamah, fizikal 30++ tapi otak gila2 remaja. Membuatkan tekanan2 yang datang kadangkala rase cam xde ape2. Tinggal lagi 2 bulan nak abes, Im gonna miss them a lot later on~

Kematian TokMah bagai membawa sdikit sinar kebaikan untuk keluarga. At least family dah kembali combine. Ive got to meet my cousins,a t least mengubat rindu dah lamer tak jumper...

*Sigh*

Maybe tahun nie bukan tahun bersuka-ria, masa untuk aku renung balik ape yang telah aku lakukan selama ini dan memperbaiki diri aku. Mungkin Dia tahu aku perlu menjadi leih dewasa dan saatnye dah sampai. aku anggap segala yang berlau sebagai satu ujian, dan sebab itu aku perlu mengharungi lagi onak ranjau yang bakal ditempuh dengan redha~

Ps - I miss my friends (Pulak?)

No comments: